Bioscoopketen Kinepolis maaktje een foutje bij het drukken van de filmvouchers, die duizenden Vlamingen de voorbije feestweken als cadeautje kregen. Het vermelde teletekstadres op de tickets leidt namelijk niet naar het filmprogramma van de bioscoopgroep, maar naar ‘18+dating’.
De bewuste pagina op VTM teletekst, die ook via internet toegankelijk is, is pagina 430. Maar als de argeloze filmfan deze pagina intypt op de teletekstpagina’s van VTM, krijgt hij een overzicht van ‘beschikbare’ en ‘niet beschikbare jongedames’, en hun fysieke kenmerken.
Waarschijnlijk maakte Kinepolis het foutje door de pagina op VTM Text te verwisselen met Kanaal 2 Text. Want op dat teletekst-kanaal leidt pagina 430 wel tot het filmprogramma van Kinepolis. Het voorbeeld geeft aan dat ook, en misschien vooral, bij de zogenaamde crossmediale campagnes (waar diverse media worden gecombineerd) de kans op fouten nooit ver weg is.