Bierbrouwer AB Inbev stelde, naar aanleiding van de wereldbeker, een ambitieus project voor: The Bud House, naar WK-sponsor Budweiser. Het gaat om een online televisiekanaal qa waarop in de loop van het toernooi wordt uitgezonden. Tweeëndertig uitverkoren voetbalfans, eentje uit elk deelnemend land, zullen het toernooi volgen vanuit een huis in Kaapstad. Iedereen zal hun ervaringen kunnen volgen via de website en YouTube.
Het wordt een afvalrace à la Big Brother, met opdrachten en wedstrijden. De deelnemers zullen wel niet gevangen zitten in het huis, maar gaan ook Zuid-Afrika verkennen. Elke deelnemer zal via Twitter en Facebook in de eigen taal communiceren, klinkt het bij Budweiser.
Toch lijkt de hype nog niet overal te zijn losgebarsten. Zo heeft de Nederlandse bewoonster van het Bud House nog maar een vijftigtal volgers op Twitter. Al is haar Facebook-pagina wel iets levendiger. Maar in vergelijking met de Oranje-gekte blijft het nog redelijk beperkt.