Het blijft opmerkelijk hoe media zogenaamd onafhankelijk marktonderzoek van bedrijven nagenoeg kritiekloos blijven overnemen.
Vandaag las ik op de site van het Laatste Nieuws een artikel met de titel: Online flirten maakt gelukkig.
"Van online flirten word je gelukkig, zo blijkt uit een enquĂȘte van de Nederlandse datingsite relatieklik.nl onder haar leden. Acht op tien mannen en zeven op tien vrouwen krijgt 'een lekker gevoel' als ze een tof mailtje van iemand krijgen."
Had u nu echt gedacht dat ze bij de datingsite relatieklik.nl zouden vertellen dat hun site toch vooral gebruikt wordt door schuchtere losers, zo lelijk zijn als de nacht en sociaal totaal onaangepast, dat ze zich moeten verschuilen achter hun pc. Natuurlijk krijgt iedereen graag een tof mailtje van een vriend of vriendin. Dat hoeft eigenlijk niks met dating te hebben maken. Misschien zijn al die de mensen die niet online flirten, ook best gelukkig...
In de sector waar ikzelf nogal actief ben, IT en internet, krijgen we wel vaak van deze onderzoekjes. Een securityleverancier die zijn toepassingen niet aan de straatstenen kwijtgeraakt, dit in een onderzoek bevestigd te zien, om vervolgens een onheilspellend dat 'bedrijven nog te weinig rekening houden met beveilig'. Vertikaal klasseren, die handel.