Tuesday, August 12, 2008

Blind Date



Het blijft me verbazen hoe media werken. Enkele maanden kreeg ik telefoon van een journalist van Het Laatste Nieuws, die me vroeg om hem te helpen bij een stuk over het goed gebruik van Powerpoint. Zoiets doe ik altijd zonder probleem. Ik las zelfs de journalist zijn artikel na, op zijn verzoek. De krant stuurde zelfs nog een fotograaf die wel 200 foto's moet hebben gemaakt en me anderhalf uur van mijn werk hield. Om de weken en maanden erna niks in Het Laatste Nieuws te hebben zien staan over Powerpoint.

Nu ja, that's the game. Sometimes you win, sometimes you lose. Als je meewerkt aan een interview, weet je nooit of de betreffende journalist je input gebruikt. Maar dit was toch wel heel veel verloren moeite, niet in het minst voor de medewerkers van de krant zelf.

Gisteren had ik zowat het tegenovergestelde voor. De Gazet van Antwerpen had naar aanleiding van de favoriete trouwdatum 08/08/08 een hondertal trouwkoppels geïnterviewd, en kwam tot de conclusie dat 7 op 100 mekaar via online dating hadden gevonden. Ze zochten nog een bron die dit wat kon staven en kwamen bij mij terecht, wat goed uitkwam vermits ik - weliswaar in business perspectief - nog recent iets over dit onderwerp had gedaan. Een kwartiertje aan de telefoon en een mailtje naar de betrokken journalist waren voldoende om de dag nadien de krant te openen met alle gevolgen vandien (en ook hier en hier) en een telefoontje van Radio1.