Wednesday, August 6, 2008

Obama, McCain of Paris?

Ruim een half jaar geleden voorspelde ik op deze blog 100% fout dat het in de Amerikaanse verkiezingen tussen Hillary Clinton en Rudy Giuliani zou gaan. Dat was er dus dik naast, weten we nu.

Daarom doe ik een tweede poging. Als ik mijn mini-poll tijdens mijn trip drie weken geleden naar de VS mag geloven, wint Obama. 'Good people', zei mijn taxichauffeur over Obama en zijn familie. Maar ik denk niet dat Amerika hem zal verkiezen. De staat die ik beozcht - Californië - geeft geen goed beeld van de VS. Mijn pronostiek voor november gaat naar McCain. Ook al kreeg hij vandaag lik op stuk van een zogenaamde dom blondje nadat hij intussen een erg negatieve campagne heeft ingezet. Het spotje van - of all people - Paris Hilton keerde als een boemerang terug in zijn gezicht. AL zal het voor het totale beeld weinig verschil maken, leuk is het wel.

Hieronder de spot van Paris, en daaronder die waarop ze reageert als zogenaamde presidentskandidate, met de nodige zelfspot. Je zou ze zowaar nog sympathiek gaan vinden.