Friday, September 5, 2008

Te gast bij Peeters & Pichal

Peeters en Pichal is zonder twijfel het meest relevante Radio1-programma dat er bestaat. Akkoord, ik luister het meest (en in de wagen) naar De Ochtend en Vandaag, hun actua-programma's. Maar als ik nog niet aan het werk ben, ook naar Peeters & Pichal, een programma dat ik nog het best als consumentenprogramma kan omschrijven, wat helemaal in de taak van een openbare omroep zit.

Gisteren was ik zelf als gast uitgenodigd naar aanleiding van een item over privacy op de werkvloer. Vooral over het begin van mijn gesprek met Annemie Peeters kreeg ik al een paar reacties.

Het viel mij op hoe hectisch het voor de makers is om zo'n programma te maken. Zeker omdat ze tijdens de uitzending ook allerhande reacties binnenkrijgen via SMS en mail. En nu ik er gisteren zelf was, kan ik beamen dat het er veel waren. Groot nadeel voor hen is dat de redactie ongeveer 10 à 15 minuten van de studio zelf zijn afgelegen. Je moet er twee liften voor nemen.