Thursday, December 25, 2008

Britney

Als je boodschap (artikel, presentatie, redevoering,...) aanslaat, dan komt dit voor 90 procent door de vorm ervan. Inhoud zou slechts voor 10 procent bepalend zijn. Of de cijfers kloppen, weet ik niet (ik betwijfel het zelfs) maar het geeft wel een idee.

Ik hou de vuistregel altijd in het achterhoofd als ik een tijdschrift maak of een artikel schrijf. Onlangs nog toen mijn artikel over Open source software geïllustreerd werd door Britney Spears. Dit was eigenlijk een illustratie van Drupal, een gratis platform voor het opbouwen en beheren van websites. Deze open source software van Belgische makelij wordt in het webbouwwereldje als referentie beschouwd.

Drupal is aan een opmerkelijke opmars bezig. Zowel de VRT, de NAVO, de NASA en de BBC gebruiken Drupal vandaag al voor hun sites, naast Greenpeace, Sony, Hillary Clinton en de popsterren Jennifer Lopez en dus ook Britney Spears. Ook al zijn deze laatste hier vermoedelijk niet van op de hoogte.

Pittig detail: toen de Belgische Drupal-uitvinder Dries Buytaert op radiozender Studio Brussel over zijn software mocht komen vertellen, wist de presentator naar verluidt zelfs niet dat de eigen StuBru-website op Drupal draaide...