Tuesday, February 10, 2009

Dames en Heren: "onze trainer is geen dief"





Ik heb als journalist al een aantal vreemde persconferenties gezien, en zelf meegemaakt. Ik herinner me dat ooit de Benelux-manager van PeopleSoft de overname van Oracle een non-issue noemde, terwijl het bedrijf enkele weken later wel werd ingelijfd en de brave man op een zijspoor werd gezet.

Erg vreemd vond ik de persconferentie dit weekend bij voetbalclub Racing Genk. Genk verloor, maar de boodschap van de persconferentie na de match was eigenlijk (ik verzin het niet) dat hun trainer geen dief was. In een column in een krant was geïnsinueerd dat de Genktrainer na een feestje bij een wijnhandelaar een fles wijn had gestolen. "Het voorval dateerde van vijf maanden geleden", stellen de Limburgers. "Na afloop van een etentje nam Ronny gewoon de verkeerde fles mee."

Het is niet de eerste keer dat de afsluitende persconferentie van Genk voor commotie zorgt. Vorige keer, toen ik er zelf was op een zondagavond op uitnodiging van een van de sponsors, was er die hele heisa over Genk-doelman Logan Bailly. En vandaag is er dan weer die heisa over rugnummer 88. Zo is het ook altijd wat.