Sunday, February 21, 2016

En toen was er Computable




Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Met als gevolg dat ik sinds enkele weken betrokken bij Computable.be. Ik kwam in contact met de Nederlandse redactie ongeveer een jaar geleden, en sindsdien zijn we altijd contact blijven houden.

Waarom Computable.be? Omdat ik alles wat met zakelijke technologie (van datacenters, security, cloud, storage tot mobile devices) wil blijven opvolgen. De concrete aanleiding voor mezelf was een telefoontje van Radio1 enkele weken geleden rond de cloudplannen van Microsoft. Toen dacht ik: ik wil dit blijven opvolgen.

Computable focust zich op zakelijke technologie. We gaan geen smartphones bespreken, geen luidsprekers en zullen al het consumentennieuws van Mobile World en CES aan ons voorbij laten gaan. Tenzij het allemaal een grote impact heeft op bedrijven. Daarnaast blijf ik ook nog altijd als IT-journalist actief voor onder andere De Tijd, en hun bijlage Pulse.

Met Computable.be maak ik deel uit van de editorial board, en werk hierbij nauw samen met de Nederlandse redactie en het Belgische team.

Naast Computable.be sta ik, als hoofdredacteur, ook in voor:

- Jobat, met elk weekend publicatie in De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Ik schrijf elk weekend het artikel voor De Standaard, en coördineer de andere edities. Ik sta in voor Jobat print dat ook online verschijnt.

- MARK Magazine; een maandblad over employer branding. Voor mensen die voor merken willen werken, of er zelf een willen zijn. MARK verschijnt bij De Standaard en Het Nieuwsblad.