Friday, May 1, 2009

The Cure (in 1995)



Soms blijft het me verbazen hoe rijk internet is aan informatie, en hoe ver dat gaat. Het begon allemaal met 'In between days', een nummer van 'The Cure' dat ik enkele dagen geleden toevallig hoorde op de radio. Om wat later via Imeem.com een aantal nummers van deze 'jarentachtiggroep' op te zoeken, en na al die jaren nog eens te beluisteren. Twintig kilo jeugdsentiment.

Tijdens het surfen botste ik ook op de site cure-concerts.de, een gedetailleerde site die alle concerten van deze rockgroep bevat. En als ik gedetailleerd zeg, is het gedetailleerd. Je vindt er niet alleen alle concerten van de groep (van '76 tot vandaag) en foto's, maar telkens ook de exacte playlist. Ook van de drie concerten die ik zowat tien jaar geleden, toen de groep nog hoogdagen beleefde, bijwoonde.

02.07.1995 Werchter - Festival Park Werchter (Belgium) 'Rock Werchter Festival'
want, fascination street, a night like this, pictures of you, lullaby, just like heaven, trust, jupiter crash, high, the walk, let's go to bed, a strange day, push, friday i’m in love, inbetween days, from the edge of the deep green sea, shiver and shake,
E1: three imaginary boys, boys don't cry, 10.15 saturday night, killing an arab

09.11.1996 Gent - Flanders Expo (Belgium)
plainsong, want, club america, fascination street, a night like this, lullaby, this is a lie, the blood, mint car, jupiter crash, just like heaven, strange atraction, cold, lovesong, return, treasure, prayers for rain, inbetween days, from the edge of the deep green sea, bare,
E1: play for today, boys don't cry, 10.15 saturday night, killing an arab,
E2: dressing up, let's go to bed, close to me, why can't i be you,
E3: a forest

18.07.1998 Zeebrugge - Axion Beach Rock Festival (Belgium)
shake dog shake, torture, fascination street, one hundred years, kyoto song, pictures of you, just like heaven, sinking, wrong number, inbetween days, from the edge of the deep green sea, never enough, cut, disintegration, untitled,
E1: 10.15 saturday night, killing an arab


Aan het eerste concert, op Werchter, beleefde ik de beste herinneringen. In Gent was het ook prima. TOen speelde de groep drie uur aan een stuk. Terwijl op het Beach Rock in 1998 de groep al op retour was. Ook al waren de omstandigheden van dat concert het best: in de VIP-tent. Een vriend van mij heeft toen nog het hele concert als bootleg opgenomen. Zo gaat dat in een VIP-tent.