Wednesday, September 30, 2009

Facebook op de werkvloer



Werkgevers worden strenger. Ze leggen internetverkeer aan banden, en niet in het minst Facebook. Blokten vorig jaar nog minder dan één op vijf bedrijven Facebook af, dan is dat aantal verdubbeld tot bijna vier op tien. Grote bedrijven als bijvoorbeeld Belgacom, Roularta en KBC deden Facebook recent in de ban. Werkgevers blijken meer dan ooit gevoelig voor de productiviteit van hun personeel. De economische crisis is hier niet vreemd aan. Een andere belangrijke reden, zo blijkt uit onderzoek van Smart Business Strategies, is het vermijden van virussen.

'Facebook op de werkvloer' was ook het onderwerp in het één-programma Volt, waar ik vandaag te gast was. Het was niet mijn best tv-optreden ooit, vond ik zelf. Niet dat ik in de mist ging, zeker niet, maar het concept met duo-presentatie, en duo-praatgast, blijft toch even wennen. Ik had ook het gevoel dat het wel een heel erg kort gesprek was, al heb je dat altijd. Bij televisie lijkt me dat ook onvermijdelijk. Maar ik ben toch blij dat ik er bij was.