Thursday, November 27, 2008

Sophia-Antipolis






Sophia-Antipolis is in menig opzicht het Silicon Valley van Europa. Het bulkt er van de technologiebedrijven en research labs. Het weer is er mooi. Er staan palmbomen. En 's ochtends ook behoorlijk wat files, mocht ik vandaag ondervinden. Ik bezocht er de voorbije twee dagen de labs van Accenture.

Het bezoek stond in de schaduw van de aanslagen in Mumbai. Accenture heeft er een vestiging, net als in een handvol andere steden in India. Ik bezocht met dit bedrijf anderhalf jaar geleden hun vestiging in Bangalore. Toevallig logeerde ik er indertijd ook in het Oberoi-hotel, hetzelfde hotel als datgene wat vandaag door terroristen werd bezet.

Voor Mumbai werd er vandaag een reisverbod afgekondigd voor alle Accenture-medewerkers, wat meteen deed denken wat al die IT-bedrijven gaan aanvangen als de situatie in India echt zou escaleren. Accenture is heus niet het enige bedrijf met aanwezigheid in India. De communicatie manager heeft vandaag naar aanleiding van de gebeurtenissen de hele tijd staan telefoneren met de thuisbasis.

Anderhalf jaar geleden, naar aanleiding van mijn trip, schreef ik over 'Een Indisch bedrijf genaamd Accenture'. Accenture heeft bijvoorbeeld meer mensen in India dan in gelijk welk ander land dan ook.