Friday, December 14, 2007

The Feweb Show



Ik herinner me nog een beetje de paniek in zijn stem toen de Feweb-voorzitter me vorige week vroeg om de Google keynote speaker te vervangen. Aanvankelijk had ik een etentje gepland met de country manager van Ericsson, maar uiteindelijk ben ik gezwicht.

Met plezier overigens, want de organisatie ligt me nauw aan het hart. Al is het natuurlijk nooit evident om op een paar dagen tijd een presentatie uit je mouw te schudden.

Uiteindelijk heb ik, denk ik, het er wel goed van af gebracht. Mijn start was, ook al is het moeilijk om zoiets van jezelf te zeggen, behoorlijk spectaculair, al kreeg ik wel een dipje in de loop van de speech, om toch nog mooi af te sluiten. 'k Heb veel positieve reacties gekregen.

In een notendop ging het over:

- 'Rule of Three'
- Long Tail
- Opmars van Saas & datacenters
- Green IT
- 'The world only needs five computers'
- New economy = Web economy
- Co-buying
- User-generation content
- Online Oxygen